Beste ouders/verzorgers,

Hierbij een nieuwsbrief over de vele activiteiten die georganiseerd worden bij ons in de buurt.

team Triangel

Avondvierdaagse

Wilt u denken aan de inschrijving voor de avondvierdaagse? Graag zo snel mogelijk opgeven.

Gezond puberbrein

Van 7 t/m 11 juni 2022 is landelijk de Week voor de Gezonde Jeugd.

In navolging van dit landelijke initiatief organiseert GGD Hollands Noorden op donderdagavond 16 juni aanstaande de online bijeenkomst ‘Een gezond puberbrein! Wat kun jij doen om dit te versterken?’  voor alle opvoeders van pubers (10+) die meer willen weten over mentale gezondheid en het puberbrein!

Tijdens deze online bijeenkomst gaat Steven Pont (ontwikkelingspsycholoog en opvoedcoach) in op het belang van een goede mentale gezondheid van pubers en hoe je deze kunt versterken. Wat is belangrijk om te weten als ouder/opvoeder, waar let je op en wat kun je doen om je puber hierbij te ondersteunen. Opvoeders krijgen antwoord op vragen zoals:

·       Wat is mentale gezondheid?

·       Wat hebben pubers nodig om zich mentaal gezond te ontwikkelen?

·       Hoe ga je in gesprek met je puber over hoe hij/zij zich voelt?

·       Wanneer komt gedrag vanuit het puberbrein en wanneer is gedrag zorgelijk?

·       Maar ook: Wat als het even tegen zit? En wat zijn mogelijke signalen om op te letten?

Aanmelden
Ouders/opvoeders kunnen zich voor deze activiteit kosteloos aanmelden via: www.ggdhn.nl/cursussen.
De avond vindt online plaats.

Tineke Booms,
beleidsmedewerker Opvoed- en opgroeiondersteuning & Gezondheidsbevordering

Zwemvierdaagse

Namens Zwembad De Terp wil ik uw aandacht vragen voor het volgende:

Veel kinderen halen hun zwemdiploma op jonge leeftijd en als het bevalt dan halen ze naast het A-diploma ook diploma B en C zwemvaardigheid.

Dit is een absolute noodzaak in verband met veiligheid in ons waterrijke land.

Veel kinderen blijken hierna hun sportieve vaardigheden ergens anders te willen uitoefenen. Dit is prima want naast gezonde voeding is bewegen belangrijk voor iedereen.

Wat we constateren is dat veel kinderen hun zwemvaardigheden na verloop van tijd verliezen en dit is een kwalijke zaak.

Daarom heeft het team van Zwembad De Terp bedacht dat vooraf aan de grote vakantie ( waarbij vaak vakantiebestemmingen met water in de omgeving worden bezocht) het verstandig is om de zwemvaardigheden weer een boost te geven. Wij willen dit aanbieden tijdens de zwem4daagse van 4 juli t/m 8 juli.

Namens het bestuur van Zwembad De Terp,

Vriendelijke groet,

Trudi Groot-Tops

Stichting Sport en Welzijn Wieringermeer/ Sportaccommodaties Wieringermeer BV

Jeugdtriatlon

Ook dit jaar organiseert Stichting Sport en Welzijn Wieringermeer (SS&WW) samen met Zwembad de Terp, Triatlonvereniging de Venne en AVW de jeugdtriatlon Wieringermeer 2022 voor o.a. basisschoolleerlingen.

In de bijlage vindt u meer informatie

Soccer event

PLAYING SOCCER IS HAVING FUN

Heb jij altijd al mee willen doen aan voetbaldagen in de zomervakantie, en wil je goed voorbereid het voetbalseizoen starten?

Wil je veel plezier hebben met je voetbalvrienden/-vriendinnen én jezelf verbeteren?

Ben jij O9, O10, O11, O12, O13 of O14 in seizoen 2022-2023? (geboortejaar 2009 t/m 2014)

Kom dan drie dagen voorbereiden op het nieuwe seizoen tijdens de trainingsdagen van Soccer Event.

Je hebt nu dé kans om samen met je voetbalvrienden/-vriendinnen deel te nemen aan onze voetbaldagen. Alles van het voetbalspel komt aan bod en het is voor iedere voetballiefhebber toegankelijk, ongeacht niveau.

Soccer Event is laagdrempelig en veilig in je vertrouwde omgeving met veel respect voor elkaar waarbij heel veel leren én voetbalplezier voorop staat.

Onze goed opgeleide coaches hebben een passie voor het spel en hebben een enthousiaste- en positieve manier van coachen.

Soccer Event daagt je uit jezelf te verbeteren!

Wij helpen je daar graag bij en kijken er nu al naar uit.

Locatie:CV Wieringermeer

Datum:24-, 25- en 26 augustus

Kosten:119,00 euro (inclusief voetbalkledingpakket t.w.v. 42 euro)

Er is plek voor 60 spelers en 8 keepers. Vol = vol!

Surf snel naar www.soccerevent.nl en meld je aan!

E: info@soccerevent.nl

Feestweek in Hippolytushoef

Dit jaar kunnen we dankzij een donatie van gemeente Hollandskroon, een prachtige feestweek organiseren.

Vooral zaterdag 28 mei wordt een dag vol sport en spel!

Zo komen er in de hoofdstraat en kerkplein stormbanen van 17 m lang! Ook een rodeo stier, ballenbak, kinderspringkussen, glijbaan, brandweer demonstratie en een 4,5 m hoog voetbal dart bord.

En dit alles met live muziek, ijs, enz enz.

In de bijlage alle informatie

Wij hopen op een zonnige dag en een boel blije kinderen!

Anja, Bianca, Lisanne, Marjon, Leonie en Silvia

Soccer Event 1 Soccer Event 1